Wednesday, April 23, 2008

Yay! and then Boo!

1. Handing in my comps (Yay!)
Three copies of my synthesis paper meant printing a hundred single-sided pages. I kind of sucked at Earth Day.


2. Celebrating! (Yay!)
To the grad pub up the hill for a pint with friends; I was there first, so I worked on a Narragansett Bay sock while I waited.


3. Wiping out on the pavement (Boo!)
You know I was planning to knit today. First I went out and did some grocery shopping and some thrifting (more about that another time); when I got home I made several trips from the car to the house with bags (reusable bags, of course) and somehow I managed to trip going up two (concrete) steps and fall down.


Mah handz! So no knitting today -- I scraped the palm of my left hand and the back of my right, and they're oozy, and I'm not getting scrapey ooze anywhere near my sweet, sweet laceweight. Damn it!!

37 comments:

winnie said...

ouch. looks like you really bit it. but congrats on the thesis though. doesn't it feel like a weight has been lifted off your shoulders?

goodkarma said...

Congratulations!! You did it! I'm sure you do feel lighter. Sorry about the wipe-out. :(

jodi said...

Hooray for getting the thesis bear off your back! Now, if you've got any mojo left please send me a bit because I've got to finish mine tonight and my mind won't stop wandering (and reading blogs, boo).

If, the gods forbid, I ever decide to get another degree, I'll pick a Canadian school next time. Why? Because there are NO GRAD PUBS here. I was just saying to Peter last night how much I miss the grad club at Western. Even though it's all different and rotten now, and, um, I was an undergrad when I used to sneak in to hang out there. They had the finest patio around.

Knit & Purl Mama said...

Hooorah for getting in all your school work! Must feel great! Now you don't have to hibernate anymore! :)

Ouchie! Hope you feel fast so you can knit again! Sean got a booboo today too (scratched from tripping). :(

Ok, now I'm craving a beer. Damn it. 74 days to go (hopefully sooner) and I can have a pint too!

Karen said...

sucks to falling. i hope you feel better soon. looks like a pretty good spill, but scrapes heal fast sometimes.

this is an extremely random observation, but it seems important to me somehow to mention that i like the snaps on your shirt. those round snaps are my favorite.

cosymakes said...

yay! congrats on handing the comps in. can't wait to see what you thrifted :)

whistlepeaknits said...

It's so cruel that you made it the whole winter without wiping out and now the glorious Spring has brought such a beating!

Rachael said...

Poor baby! Wahhhh!
(But thanks for the full RSS feed -- love full RSS feeds.....)

mariko said...

Oh no! Sorry you ate shit on the steps, dude. But hey, congrats on completing your comps!

anne said...

Perhaps you lost your balance because you weren't used to feeling so light and unburdened? Congrats!

dlb said...

The question we're all dying to know is, "How many pints did you have before you fell on the steps?" And, are you wearing shorts sleeves and pants? Must be spring in Montreal!

carolyn said...

yeeeeowch! and YAY YAY YAY comps are in!! woot.

Sally Comes Unraveled said...

Ow, that sucks! (The skinned knee, not everything else.) I've had to postpone knitting (acually, it was crocheting come to think of it) because I pinched my finger in one of those weird wine corks.

yaiAnn said...

Oh no! I ate it this weekend going up the stairs too. I was carrying too many bottles and tried to switch hands to get the keys out of my pocket. Fortunately I escaped only missing a chunk of skin off my knee.

Robin said...

Congrats! And Ouch! Hope your wounds heal quickly so you can get back to that knitting.

Chris said...

Owwwwww! At least you got that paper done and gone...

JustApril said...

YEEOUCH! poor you =(

good about the comps and knitting tho =)

miss ewe said...

Horray! Yay for completed comps! Super happy for you. So, what's next for the brainylady?

As for the fall... at least you didn't BREAK anything -- would have been an awfully long summer with NO knitting!

Pink and Barbara said...

Oh no...what a bad luck! But congratulations on the finished paper. Hope you will back to knitting soon as you now finally have some more free time again!

Michelle said...

Oh noes! See, I bet your body wasn't used to not having the weight of your comps on it.

YAY for finishing! YAY!!!

So now it's dissertating time, yes? Do you need to come up with a proposal first? Just wondering if the process is similar to what mine was.

Stacey said...

ouch!!! the most graceful of all of us wipe out from time to time....

Christine said...

Congrats on finishing your paper!

But boo on that sidewalk of yours :(

J Strizzy said...

Congrats on finishing your comps! But man, does that timing on the fall suck - I know how much you were looking forward to the reward knitting!

Jenn J said...

Yay! Yay! Boo!

Congrats on turning in your comps, lady! I bet that feels fantastic. And while your big boo-boos don't feel so good right now, they'll heal fast. Soon you'll be knitting away with all your dedicated knitting time.

Congratulations again, lady. You've worked so hard.

tadlewog said...

yay! and boo!
good title.
rocks and sucks.

congrats! and sorry! :)

shannon said...

yea!!! yea!!! boo...

gleek said...

ouch! god, that sucks! at least you had two "yays!" before the "ouch" :)

Elizabeth said...

Congratulations on finishing your comps! go you! sorry to hear about your wipe-out, though - hope you heal soon and can get back on the lace weight. Nothing to stop you getting back on the beer, though. :)

Katie said...

Congratulations! Enjoy the freedom! I'm taking my qualifying exam in less than three weeks, so I love seeing what my life will look like soon. You're giving me hope, here.

beachknits said...

w00t! followed by 'aw crap'! heal up quickly!

Ellen said...

You've been so productive! Congratulations on finishing those 100 pages. I'm sorry about the injuries, but maybe you need a real break from productivity. Hope you are better, and knitting, soon. Are you watching hockey?

La Cabeza Grande said...

Yikes! Sorry about those nasty-looking abrasions, Alison. Hopefully, they'll heal quickly so you can really enjoy this doctoral breather.

amanda said...

oh, YAY for getting your comps in! must feel like a nice weight off your shoulders :) but, yeah, huge boo to those concrete steps! damn them! hope you heal fast so you can get all sorts of guilt-free knitting done =)

Donna said...

Congrats on your comps :) Sorry about the booboos.

Thinks too much said...

Well done with the comps (sorry trees). I hope your wounds heal soon. I think the fall is a sign that you need to really FOCUS on some good TV.

chez shoes said...

Congratulations and - ouch!!!

Dr. Steph said...

Congrats on the comps! You're now ABD!!!!!

And ouchies, yuck.